Kumpulan Skripsi & Artikel Jurnal Ilmiah

2009

Perancangan komunikasi visual promosi PT. Bank Perkreditan Rakyat “Tripanca Setiadana” Teluk Betung-Bandar Lampung

Filed under: Uncategorized — Tags: , , , — dvanhlast @ 7:31 am

Author : INTAN, DEWI

Perancangan Komunikasi Visual ini bertujuan untuk menghadapi persaingan yang semakin ketat, meningkatkan image dari Bank Tripanca dan untuk meningkatkan jumlah nasabah dari bank tersebut. Image yang ingin ditanamkan adalah Banknya orang Lampung. Pesan dari perancangan ini akan disampaikan melalui beberapa media antara lain: billboard, iklan media cetak, merchandise, event dan seterusnya. Perancangan ini didesain sedemikian rupa berdasarkan data hasil riset lapangan maupun literatur sehingga diharapkan dapat menjawab tujuan yang telah dipaparkan.

Keyword : bank, competition, brand image, lampung

Sumber : http://repository.petra.ac.id/4856/

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: